Health a Mana Orby

Health a Mana Orby

Systém health a mana orbů (také nazývaný “globe“) je novinkou v Diablo 3. Nahrazuje se tím klasický systém lektvarů který známe z Diablo 2. Bude nový systém úspěšný a co nám, hráčům, může přinést?

Novinka v Diablo 3

Přiznám se, když jsem prvně slyšel o novém systému orbů, byl jsem na rozpacích. Nahrazení klasických potionů a namísto toho nějaké koule? Co je to za nesmysl? Ale s postupem času jsem názor přehodnotil. Takže pěkně popořadě, co vlastně o orbech známe?

Orby namísto lektvarů

Klasické lektvary zdraví, many a instantní regenerace jak je známe z Diablo 2 zmizí. Již nebude potřeba mít u sebe za opaskem x lahviček zdraví, v případě hardcore postav x lahviček Full Rejuvenation Potionů. Namísto toho nám bude z mrtvolek, které za sebou zanecháme padat méně nebo více často koule (orby) zdraví nebo many.

Představme si hypotetickou situaci, hrajeme za postavu Barbara a jsme sami v divočině. Poté, co jsme přežili nápor zombíků, ghoulů a kostlivců máme už jen zlomek života v dálce vidíme, jak se k nám přibližuje další vlna enemíků. Použili jsme skill “Seismic Slam” a dva kostlivce jsme odstranili, ale ostatní stále pokračují směrem k nám.

Z těchto dvou příšer vypadli health orby a tak máme na výběr. Buď přeskočíme vlnu zombíků pomocí skillu “Leap” a koule sebereme nebo to riskneme a zkusíme zbylé potvůrky zneškodnit.

K náhodným generováním lokací, příšer a dropů ve hře tak přibude další náhodná veličina, která vytváří mnoho situací jako je popsaná výše.

Dynamika orbů

Orby přináší do hry dle mého názoru tu správnou dynamiku. Již nebude nutné při každé bitvě s vetším monstrem nebo bossem spamovat pití letkvarů. Spamování letkvarů bitvy docela dost znehodnocovalo a i dávalo méně prostoru na celkovou strategií boje.

S lektvary měl hráč hypoteticky nekonečno životů a tak jedinou možností, jak udělat boj výzvou pro hráče bylo zvyšování náročnosti monstra nárazovým zvýšením zranění, kterou příšera dokázala za sekundu vyprodukovat (DPS), říká Jay Wilson, hlavní designer hry.

V Diablo 3 hráč zvedá ze země orby. Jednoduché jako facka. Tím se vytváří celkem nový a větší prostor pro rozmanitost soubojů. Již nebude potřeba zvyšovat DPS u potvor, aby byl souboj výzvou pro hráče, ale je možné vytvářet bitvy, které ovlivňující pohyblivost hráče a monstra které mají rozličné útoky kterým se je záhodno vyhnout. To vytváří bojový systém, který je rozmanitý a zábavnější pro hráče.

Implementace orbů ve hře

Orby vypadávají ze zabitých potvor a jsou vidno všemi hráči ve skupině. Může ho tedy sebrat jakýkoliv hráč a tím doplnit život (v případě Health Orbů) a nebo manu (v případě Mana Orbů) celé skupině.

Frekvence nalezení orbů je náhodná ale dá se zvýšit Barbarovými nebo Wizardími dovednostmi. Zatím známe jenom dva druhy orbů, ale nebojím se říct, že v budoucnosti můžeme uvidět i jiné druhy (Full Rejuvenation orb?).

Spekulace 1: Orby tvoří celkem důležitou část hry a tak dovednosti které ovlivňují padání orbů z příšer nebudou doménou barbara nebo wizarda ale v různých variacích je nalezneme u všech postav. Například u Witch Doctora by bylo logické, kdyby padaly orby i z jeho vyvolaných nestvůr (Mongrel).

Spekulace 2: Přibudou další druhy orbů, například výše zmíněný Full Rejuvenation Orb nebo speciální orby, které budou padat jenom při určité bitvě (Orby na rezistanci?)

Spekulace 3: Každá dovednost by se teoreticky dala vylepšit pomocí run. Když má barbar dovednost na padání health orbů, jak to bude implementováno? Multistrike rune zvýší pravděpodobnost vypadnutí více orbů? Power rune zvýší celkový počet životů, které orb přidá? Striking rune zraní blízké příšery po sebrání orbu?

Podobné příspěvky