Runy a systém vylepšování dovedností

Runy a systém vylepšování dovedností

Runy a systém vylepšování dovedností patří k tím věcem, které odlišují Blizzard od zbytku herního průmyslu. Systém run je novinkou v hack&slash hrách a musím říct, že se na ní moc těším

Runy v Diablo 2

Runy se poprvé objevily v rozšíření Diablo 2. Určitě je každý pozná, tak jen rychlé zopakování. Runy padaly ve formě slov ze zabitých potvor. Dělí se na runy běžně (El, Eld, Tir, Nef, Eth, Ith, Tal, Ral, Ort, Amn, Shael, Thul), neobvyklé (Sol, Dol, Hel, Io, Lum, Ko, Fal, Lem, Pul, Um) a vzácné (Mal, Ist, Gul, Vex, Ohm, Lo, Sur, Ber, Jah, Cham, Zod). Například takovou runu Zod jsem za celou kariéru hraní Diablo 2 ještě nevidel, pravděpodobnost vypadnutí je strašně nízká, přímo nemožná.

Z těchto runových slov hráč vytvářel unikátní předměty. Runy se osazovaly do socketovaných věcí a když jste je vložili ve správném pořadí, vytvořili jste unikátní předmět. Pro list všech runových slov existují mraky stránek, například je můžete nalézt zde. Předpokládám, že Blizzard do patchu 1.13, který pro Diablo 2 připravuje nějaké ty nové runové slova přidá.

Runy v Diablo 3

To by nebyl Blizzard, kdyby nás nepřekvapil nějakou vychytávkou. A tou je kromě health a mana orbů zbrusu nový runový systém.

Runy budou taktéž jako v Diablo 2 vypadávat ze zabitých příšer nebo je můžeme najít ukryté v truhlicích a na jiných místech. Runy už nebudou mít názvy jako v předchozím díle ale o něco prozaičtější anglické názvy (Striking rune, Multistrike rune a pod.)

Co se týče hlavní změny tak tou je změna v tom, kde se budou runy vkládat: budeme je dávat přímo do dovedností postavy a tak je modifikovat ke svému hernímu stylu! Run bude víc druhů a s množství dovedností u různých postav můžeme čekat velmi velkou rozmanitost. Jenom doufám, že Blizzard dostane svého slibu a runy budeme moci vkládat do každé dovednosti.

Známé runy a kombinace

Video z BlizzCon 2008, kde vývojáři představují implementaci run v Diablo 3

Zatím neznáme ani všechny postavy a u již známých nepoznáme kompletní stromy dovedností. Z videa, co Blizzard zveřejnil na BlizzCon 2008 je ale zřejmé, jakým směrem se vývoj bude ubírat.

Vylepšení dovedností pomocí run u Wizarda

Teleport bez vylepšení: Wizard se může pomocí dovednosti Teleport přesouvat v okamžiku z místa na místo, jak to známe u Sorcky v Diablo 2 (vyjma nepřístupných lokací, takže se nemůžeme například přemístit za zavřené dveře).

Teleport + Striking rune: Wizard při teleportování zraní blízké nestvůry, takže vlastně pomocí Striking runy proměníme Teleport v AOE kouzlo.

Teleport + Multistrike rune: Wizard při teleportování vytváří kopií sebe sama a tím mate nepřítele. Z videa je patrné, že kopie hráče vypouští blesky a tak navíc ještě zraňuje potvory. Docela užitečné defenzivní vylepšení kouzla, ale nevím jak moc se uplatní v PvP.

Electrocute bez vylepšení: Wizard před sebe vyčaruje elektrický paprsek, který zraňuje potvory co mu stojí v cestě a ještě se při nárazu dělí a zraňuje další nestvůry. Viz Chain Lightning dovednost u Sorcky v Diablo 2.

Electrocute + Multi Strike rune: vylepšení dovednosti, které zvyšuje počet dělení, které Electrucute vyvolá. Takže na jednu salvu Electrocute je možné zasáhnout víc potvor. Docela se tím zvyšuje možné DPS kouzla.

Electrocute + Lethality rune: potvora, která je usmažena pomocí Elektrocute vybuchne v efektní novu a tím zraní další potvory. Další vylepšení DPS kouzla, které může být pomocí vyšších run ještě znásobeno.

Vylepšení dovedností pomocí run u Witch Doctora

Firebomb (Skull of Flame) bez vylepšení: Ohnivé kouzlo, pomocí kterého Witch Doctor hází ohnivé koule mezi potvory. Ohnivá koule po nárazu na zem exploduje a zraní okolní potvory.

Firebomb + Multi Strike rune: Efektní vylepšení dovednosti, pomocí kterého ohnivá koule dopadající na zem exploduje a ještě se odráží jako gumový míč. Tím vytváří ohnivou trajektorií zanechávající v řadách zombíků smrt a zkázu.

FireBomb + Power rune: Ohnivá koule, která po náraze ze zemí exploduje a zanechá a chvíli hořící místo. Když skrze toto místo procházejí nestvůry, tak je pomalu oheň zraňuje. Ne tak efektní jako Multi Strike rune ale myslím, že jistě nalezne v různých buildech uplatnění.

Závěrem

Systém run se jeví jako zajímavá myšlenka. Runy podobně jako ostatní věci padají náhodně z potvor, co přidává další náhodný aspekt do hry. A Blizzard ví, že série Diablo je oblíbená mimo jiné i z důvodu velké variace postav a náhody.

Třeba jenom doufat, že Blizzard systém dobře odladí (rozuměj posune termín vydání o další rok…) a každá runa se bude dát do každé dovednosti. To udělá hru ještě zajímavější a myslím, že dokáže udržet hráče nějaký ten pátek navíc přitisknutých k monitorům.

Podobné příspěvky