Witch Doctor – Náhrada za necromancera v D3

Witch Doctor –  Náhrada za necromancera v D3

Witch Doctor je zbrusu nová postava, která se objeví v sérií Diablo poprvé. Svým stylem hry nápadně připomíná Necromancera z Diabla 2. Nešlápl ale Blizzard s přílišnou originalitou vedle?

Witch Doctor se představuje

Witch Doctor pochází z Torajan džungle, která se rozprostírá na jihu velkého východního kontinentu. Celé toto místo, včetně nehostinné Torajan džungle, se nazývá Teganze a obývají ji lidé rasy Umbaru.

Kmen Pěti Kopců, “Five Hills Tribe”

Země Teganze je domovem více kmenů, domovským kmenem Witch Doktora z Diablo 3 je kmen Pěti Kopců, “Tribe of Five Hills“. Kmeny navzájem vedou války ale ani ne z důvodu, že by chtěli podmanit jeden druhého, ale z důvodů rituálních.

Kmen Pěti Kopců často vede kmenové potyčky s jinými kmeny, například s kmenem Sedmi Kamenů, “Tribe of Seven Stones” nebo kmenem Zamračeného Údolí, “Tribe of Clouded Valley“.

Mbwiru Eikura, koncept Beztvaré Země

Kmeny obývající zemi Teganze vyznávají princip Beztvaré Země, v jejich řeči “Mbwiru Eikura“, “The Unformed Land”. Tenhle koncept má za to, že pravá a nefalšovaná realita je skryta za realitou, kterou normálně běžně pociťujeme a vidíme. Jejich časté ceremonie se soustřeďují na obětování bohům za to, že živá síla stále proudí z Beztvaré Země do naší nižší reality.

Witch Doctor dokáže komunikovat s jiným světem stavem “Ghost Trance”, “Vytržení Duchů”. K tomu potřebuje kombinaci vybraných kořínků a bylinek z džungle a soubor starých rituálů.

Sebeobětování a pomáhání ostatním

Kromě konceptu Beztvaré Země lidé z kmenů Teganze dále uznávají koncept sebeobětování a potlačení osobních potřeb pro potřeby kmene.

Witch Doctor v Diablo 3

Witch Doctor, jako i ostatní postavy, přichází ve verzi jak mužské tak i ženské. Jeho historie ho předurčuje jako castera Voodoo magie a na mistra různých alchymistických triků.

Oficiální trailer k postavě Witch Doctor, část I.

Oficiální trailer k postavě Witch Doctor, část II.

Duchem je člověk živ -- Spirit strom dovedností

Ve stromě Spirit dovedností nalezneme kouzla, která kontrolují mysl živých tvorů. Může přímo manipulovat protivníkem a používat zvířectvo ke svému prospěchu.

Skull Of Flame: Lebka Plamene je jedna ze základních dovedností. Witch Doctor vymrští lebku naplněnou a zapálenou tajnou alchymistickou tekutinou, která po nárazu na zem exploduje a tím zraní kolemstojící nestvůry.

Soul Harvest: zatím není známo moc o téhle dovednosti, tak můžeme jen spekulovat. Pravděpodobně Witch Doctor vysaje ze zabitých příšer ve své blízkosti manu a přidá ji do svého zásobníku many.

Firbats: Witch Doktor přivolá na pomoc shluk ohnivých netopýrů, kteří zraní vše, co stojí před doktorem. Vypadá to na rehash Inferno kouzla z arzenálu sorcky z Diablo 2.

Mass Confusion: hromadný zmatek. Toto prokletí způsobí, že nepřátelé vzájemně bojují a nestarají se o hráče. Znovu se jedná o rehash Necromancer skillu Confuse.

Voodoo magie -- Voodoo strom dovedností

Přes voodoo strom dovedností dokáže Witch Doctor oživovat mrtvá zvířata nebo padlé bojovníky. Oživlé mrtvoly samozřejmě bojují za hráče.

Wall of Zombies: Stěna zombíků. Velice kontroverzní dovednost, která se nemusí do finální verze D3 vůbec dostat. Hráč vyvolá stěnu z nemrtvých, která nejenže blokuje nestvůry, ale je také zraňuje. Na oficiálním videu k Witch Doktorovi vypadala velmi silně.

Summon Mongrel: Witch Doktor přivolá na svou pomoc nemrtvé příšerky. Mongrel znamená anglicky pes smíšené rasy a i na videu je připomíná. Tihle psíci se dají vylepšit doktorovými ohnivými nebo jedovými kouzlami a tak mohou způsobovat více zranění. Witch Doctor je může i odvolat a v tom případě nádherně explodují a zraní blízké potvory.

Horrify: Horrify neboli zděšení je dalším kouzlem, které má za příklad jedno z Nekromancerích očarování. Kouzlo zděšení dle očekávání vyděsí blízké potvory a ty na pár vteřin pobíhají jako šílené. To poskytne Witch Doktorovi čas na to, aby vyvolal například mongrely. Podobný koncept je i Fear z WoW.

Mor a nákaza -- Plague strom dovedností

Přes strom nemocí, Plague, šíří Witch Doktor mezi své nepřátele nákazu a nemoci. To může dělat přímo nebo nepřímo přes různé zvířectvo z džungle.

Locust Swarm: hladové kobylky. Mrak hladových kobylek je přivolaný doktorem na své protivníky. A protože mají velký hlad, tak chudáka protivníka sežerou na kost a když je v blízkosti další tak neváhají na něho přeskočit a pokračovat v hostině. Kobylkami se dá očarovat vyvolaný Mongrel a tak mu zvýšit útočnou sílu.

Plague of Toads: Doktor vyvolá skupinku malých žab, které skáčou ve směru vyvolání až dokud nenarazí na překážku (anebo potvoru). Pak vybuchnou a zanechají na zemi jedovaté svinstvo, které zraňuje potvory jež jsou tak nešikovné a stoupnou na to.

Spider Statue: soška pavouka. Doktor položí na zem malou sošku, ze které začnou vylézat malí pavouci a útočit na protivníky. Pravděpodobně malí pavouci, jaké nalezneme v Diablo 2 vo Flayer Jungle (Arachnid Lair).

Závěrem

Witch Doctor představuje mix sorcky (ohňová kouzla) a nekromancera (kletby a očarování) z Diablo 2. Blizzard asi zklamal všechny příznivce Nekromancera, kteří čekali jeho triumfální návrat v Diablo 3.

Dle mého názoru je Witch Doktor docela podceňovaná postava. Jeho koncept sebeobětování a vyvolávání nemrtvých příšer může vést k zajímavému a dynamickému stylu hry. Z čeho mám jenom strach je dovednost Horrify (neboli Fear z WoW). Doufám jenom, že se Blizzard poučil z Priesta ve WoW a tato dovednost nebude pro Witch Doctora klíčová.

Podobné příspěvky