Havok engine ve strojovně Diablo 3

Havok engine ve strojovně Diablo 3

Asi každému čtenáři je známo, že Blizzard zakomponoval do Diablo 3 nový fyzikální engine Havok Physics 4.0. Havok Physics se ve hrách zjednodušeně řečeno stará o výpočetně náročné animace, výbuchy a jiné efekty, které by se jenom těžko vylaďovali “na koleně”.

Havok Physics

Havok je irská firma, která se stará, vytváří a vylaďuje svůj Havok Engine pro jiné výrobce her nebo filmové společnosti. Nyní je v rukou společnosti Intel, co jí jistě umožňuje více se prosadit ve velké konkurenci enginů.

Mezi její zákazníky patří taká jména, jako například Nintendo, Microsoft, Electronic Arts ale co fanouška jistě zajímá nejvíce je, že po boku uživatelů Havok Enginu se zařadil i Blizzard.

Hlavní produkt společnosti, Havok Physics, je nyní součástí enginu Diabla 3. To umožňuje efektní a realistickou interakci hráče s prostředím Diabla.

Havok a grafické karty ATI a nVidia

Představení fyziky přes karty nVidia

Technicky založené fanoušky jistě potěší zpráva, že Havok engine je plně urychlován skrze grafické karty ATI a nVidia. Havok je urychlován na těchto kartách přes OpenCL (Open Computing Language). OpenCL se snaží vytvořit otevřené programové rozhraní, které zpřístupní grafické karty nejen pro grafické aplikace.

Implementace Havok Physics v Diablo 3

Útočící barbar a plachtící zombíci

Na video ukázkách, které jsou již notoricky známé jsme měli možnost vidět tyto aplikace fyzikálního enginu ve hře:

  • některé prvky prostředí může hráč rozbít a tím vyřadit z boje pár nestvůr (na videu například Barbarian použil dovednost “Seismic Slam” do stěny, která se zhroutila na nic netušící zombíky)
  • příšery jsou též součástí fyzikálního enginu, to znamená, že například po výbuchu efektně plachtí vzduchem (tzv. ragdoll)
  • lokace ve hře jsou třírozměrné, takže můžeme například shodit lustr na příšery pod námi
  • vytváření naskriptovaných událostí, například když se hráč přiblížil k mostu, tento most se zhroutil a tím vytvořil umělou překážku.

Implikace použití Havok enginu ve hře

Některé prvky fyziky, které jsme měli možnost vidět na videích ukázali, jakým směrem se může hra vyvíjet. Použití fyziky může mít pro hráče tyto pozitivní důsledky:

  • zajímavější souboje a to platí i o bossech a mini-bossech (boss nás při velkém úderu může minout tím, že sekne například do kamenné stěny a tím nám vytvoří úkryt…)
  • zajímavější prostředí hry (Blizzard je známý svým smyslem pro detail, a tak například i taková hloupost jako je vlnící se závěs pověšený na stěně potěší)
  • hráč nemusí být sám, když reaguje na prostředí. I příšera může například shodit šikovně mířenou střelou stěnu na nás (všechno záleží jenom na kvalitě skriptování)

Minimální konfigurace počítače

Pravděpodobná konfigurace pro Diablo 3 bude vypadat takto:

Konfigurace počítače PC:

  • Operační systém: Windows XP/Vista (když Diablo 3 vyjde, bude aktuální jistě Windows 7)
  • 1.4GHz a rychlejší procesor
  • Paměť: 1GB a více
  • Grafická karta:  128MB paměti podporující DirectX 9
  • Místo na disku: 4-8GB

Blizzard je známý tím, že chce oslovit velkou část hráčské veřejnosti a tak svůj engine velmi optimalizuje (viz. příklad WoW, který se dal rozběhat skoro na každém počítači). Proto se předpokládá, že na high-end strojích s nejnovějšími grafickými kartami, které budou podporovat DirectX 10.1 a hardwarové urychlování fyziky hra poběží využívajíc těchto možností.

Běžní smrtelníci si ale jistě vystačí s počítačem, na kterém se hrají právě teď.

Podobné příspěvky