První pohled na zbraně v Diablo 3

První pohled na zbraně v Diablo 3

Zbraně jsou jednou z hlavních věcí, která dělá sérii her Diablo úspěšnou. Podívejme se nyní na to, co o zbraních ve hře víme a co můžeme očekávat ve finální verzi.

Co doposud známe

Jedním z hlavních zdrojů informací o zbraních jsou preview videa, které nám Blizzard nabídl při představování jednotlivých postav.

Snad nejvíc informací se nám podařilo získat z videa na kterém byla představena postava Barbara. A celkem logicky, protože Barbar je mistrem pro boj zblízka a ovládání zbraně je jeho denní chléb.

Zbraně zatím známe v Diablo 3

Zatím známé zbraně v Diablo 3

Zbraně do jedné i do dvou ruk

Koncept jednoručních a obouručních zbraní zůstal zachován. Můžeme se tedy těšit na rychlé kudly, dýky a jiné rychlé technické zbraně do jedné ruky a těžké kladiva, palcáty, které unese jenom Barbar.

Kvalita zbraní

Jistě nás potěší i rozlišování “kvality” zbraní. Bílé zbraně bez přídavných dovedností, modré zbraně s běžným přídavkem jako například ohňové zranění. Jestli se Blizzard vzdá svého standardního barevného značení (zelená – setové věci, žlutá – vzácné věci, zlatá – unikáty) anebo nás něčím novým překvapí můžeme teď jen spekulovat.

Specifické zbraně a věci pro každou postavu

Každá postava bude mít své specifické věci, včetně zbraní, které bude moci používat pouze ona. Neuvidíme tak například Wizarda, jak kolem nás běží s těžkou obouruční sekerou. To současně dává prostor pro unikátní schopnosti, které může daná zbraň mít. (Spekulace) Například obouruční sekera může zvyšovat pro Barbara generaci rage, kterou potřebuje na sesílání svých dovedností.

Elementární zranění

Z obrázku známých zbraní, známe zatím tři druhy elementárního zranění, které může zbraň způsobovat:

  • oheň (fire)
  • chlad (cold)
  • blesky (lightning)

Jestli jsou to všechny typy co budeme vidět i ve finální verzi je pouze spekulace. Ale můžeme se domnívat, že ne. Dá se vycházet třeba z toho, že například Wizard má Arcane strom dovedností (arcane typ zranění) a Witch Doctor svou specializaci na nemoci a jedy.

Elementární vlastnosti, které zbraně obsahují, mají kromě zvyšování DPS další vlastnosti: například když zbraň obsahuje oheň (fire dmg), tak mimo toho, že plamen plápolá kolem zbraně, příšery, které jsou zbraní zasaženy efektně shoří a explodují. K tomu dopomáhá i skvělý Havok Engine.

Bind On Pickup

Z obrázků zbraní je zřejmé, že koncept Bind On Pickup, jak jej poznáme z World Of Warcraft se nebude v Diablo 3 využívat. Blizzard se již nechal slyšet, že bude aktivně podporovat výměnu a obchodování mez hráči.

Bind on Pickup znamená, že věc, kterou sebere hráč například ze země, už nemůže dále prodat jinému hráči. Věc se totiž na něho “nalepí”.

Zbraně a inventář

Věci v Diablo 3 již nezabírají v inventáři větší plochu než jeden díl, přesně jako ve stylu WoW. Myslím, že je to změna k lepšímu, protože odpadá únavný “Tetris” s věcmi, který byl zbytečný.

Výhled zbraní do budoucna

Následuje spekulace, co můžeme čekat od zbraní do budoucna.

Zatím byl představen jenom malý arzenál zbraní, veskrze jenom sekery a kladiva pro Barbara. Nebyly představeny ani všechny postavy, takže určitě se ještě dočkáme střelných zbraní (luky, kuše a pod.) a rychlých technických zbraní na boj zblízka (dýka, pěstní zbraně atd.)

Na videích jsme měli možnost vidět, že z některých příšer vypadl drahokam. Budou mít stejnou funkci jako v Diablo 2 a budeme svědky návratu soketových věcí a potažmo zbraní se sokety? Já jsem pro, přidalo by to na variabilitě hry.

A na závěr jednu malou věc, co bych osobně uvítal ve finální verzi: Blizzard by mohl, alespoň u unikátních zbraní upustit od statických ikonek a nahradit je animovanými. Například unikátní ohnivé kladivo by v inventáři jemně plápolalo. Maličkost, ale potěší. Vždyť o čem jiném je Diablo, když ne o vylepšování si své vlastní postavy a zvyšování vlastního ega? A v tom je Blizzard mistr.

Podobné příspěvky