Pohled na postavu Mnicha – The Monk

Pohled na postavu Mnicha – The Monk

Po delším informačním půstu se s příchodem BlizzCon 2009 roztrhl pytel. Snad největší informace, kterou jsme včera zaregistrovali bylo uvedení nové herní postavy: The Monk – bojový mnich. Blizzard už stačil updatovat své oficiální stránky a tak se pojďme podívat, na co se můžeme s příchodem Mnicha těšit.

Krátká historie

Mniši, na které si můžeme v Diablo 3 sáhnout pocházejí z Ivgorodských klášterů ve Foothills. Vyrůstali v odlehlých klášterech, kde byli trénování na různé způsoby boje, ale hlavně na boj zblízka.

Aby ukázali světu svou víru a odhodlání, nechají si své tělo ozdobit velmi důmyslnými tetováními s motivy svých bohů. Tetování ale není nikdy dokončeno, je průběžně vylepšováno přes celý jeden život mnicha.

V kontrastu s barbarem nebo witch doktorem mají mniši velmi strukturované náboženství. Co se pro jiné zdá jako špinavá práce pro církev, mnich považuje za posvátné.

Mnich v praxi

Dle videí, které jsme měli možnost vidět, tak mnich je do slova a do písmene vražedný stroj. Je to melee postava určená pro boj zblízka, ale na rozdíl od barbara se nespecializuje na těžké zbraně a brnění, ale k boji používá své tělo a mysl.

Mnich se specializuje na Holy Magic a tak můžeme říct, že má částečně nahradit paladina z Diablo 2. Ale to by nebyl Blizzard, kdyby nás něčím nepřekvapil, Monk je tedy klon Assasina, Paladina a Chucka Norrise.

Z assasina si Monk bere systém kombinovaných úderů (combo moves), od paladina systém aur a holy magic a od Chucka Norrise vše ostatní.

Strom dovedností

Tyto dovednosti se ukázali jako nepravdivé, na skutečné skilly si je nutno nějakou dobu počkat…

Strom dovedností (skill tree) se u mnicha dělí na tyto tři části:

Art of Body (zručnost těla)

Strom dovedností Art of Body se zaměřuje na boj zblízka

Disciple of Body: Mnich se stane  “žákem svého těla”. Obrana, útok a AR je zvýšena o x%. Mnich se může stát žákem jen jednoho umění.

Body Enhancement (pasivní dovednost): Vylepšení těla mnicha pro boj zblízka.

Body of Growing Rock (pasivní dovednost): Zvýší obranu a sílu o x%. S vyšší úrovní této dovednosti se mění vzhled mnicha (skála?).

Strikes of Deadly Silence (pasivní dovednost): Zvyšuje šanci na zásah Deadly Strike.

Strikes of Sharpened Iron (pasivní dovednost): Zvyšuje šanci na provrtání nepřátelů (pierce damage) a zvyšuje celkovou damage pro boj zblízka.

Strikes of Drifting Seas (pasivní dovednost): Zvyšuje Attack Rating a rychlost útoků (Attack Speed)

Smite (útočné kouzlo): Útočné kouzlo, které odrazí protivníky (knock back) a zraní je pomocí Holy Magic.

Claw of Sanctity (útočné kouzlo): Útočný pohyb, který zraní protivníka pomocí elementární magie (fire, cold, lightning)

Wrath of Fallen Light (útočné kouzlo): Útočný pohyb, pomocí kterého zraníte až 5 protivníků. Vyšší úrovně této dovednosti zvyšují damage, deadly strike a attack rating.

Art of Mind (zručnost mysli)

Strom dovedností Art of Mind se zaměřuje na kouzla mnicha

Disciple of Mind: Mnich se stane  “žákem své mysli” . Intelekt, spell damage a cast rate je zvýšena o x%. Mnich se může stát žákem jenom jednoho umění.

Mind of Ethereal Waves (pasivní dovednost): Zvyšuje šanci na kritický zásah

Transcend: zmizíte z tohoto světa. Jste neviditelný ale nemůžete sbírat věci ze země nebo útočit. Neviditelnost???

Will of Thatus: Můžete sebrat malé objekty nebo nestvůry a hodit je na své protivníky.

Debris Shield: Pomocí malých objektů kolem sebe si můžete vytvořit ochranný štít kolem sebe.

Holy Flame: Mnich vystřelí x světlic který způsobí y holy dmg a z fire dmg. Těla ostatních nestvůr se můžou od postižených nešťastníků vznítit, pokud budou stát příliš blízko.

Deliverance: Paprsek posvátné energie. Když příšera zasažena paprskem zemře, exploduje a zraní i blízké příšery (podobné jako Corpse Explosion)

Zen Assimilation: Mnich vstoupí do stavu transe a začne se vznášet nad zemí. Spell dmg a rychlost kouzlení je zvýšena.

Art of Peace (umění pokoje)

Strom dovedností Art Of Peace se zaměřuje na aury a požehnání, které má mnich k dispozici.

Disciple of Peace: Mnich se stane  “žákem klidu”. Zvýšeny jsou všechny atributy mnicha, rozsah aur a účinnost požehnání. Mnich se může stát žákem jenom jednoho umění.

Aura of Freedom: Rychlost běhání je zvýšena o 15% a mnicha je těžší trefit o 10%

Aura of Order: Tato aura zvyšuje a přidává holy dmg a rychlost kouzlení celé skupině

Aura of Sanctuary: Zvyšuje počet životů celé skupině a non-daemon/undead příšery mají šanci aby bojovali na straně mnicha.

Zen Master (pasivní aura): Tato aura funguje navíc k jiné auře mnicha. Zvyšuje úhel pohledu (line of sight) všech členů skupiny, regeneraci many a rage. Navíc nepřátelé jsou lehčeji zasaženy.

Blessing of Eternal Light: Požehnání, které zvyšuje všechny atributy o x %

Blessing of Slaying Power: Požehnání, které zvyšuje zranění a obranu.

Blessing of Four Seasons: Požehnání, které zvyšuje rezistenci a elementární zranění.

Blessing of the Arch: Požehnání které zvyšuje zranění a cíl také získá imunitu vůči kritickým zásahům

Závěrem

Mnich je velmi zajímavá postava. Specializuje se na rychlost a boj zblízka. Co se mi na mnichovy líbí je, že bude moci využívat okolní prostředí ke svému prospěchu (dovednosti Will of Thatus, Debris Shield).

Mnich se také bude moci přetransformovat do jedné ze tří podob a tak se ještě víc přizpůsobit stylu hry hráči. Líbí se Vám hra na boj zblízka, není problém, stačí se přetransformovat na Disciple of the Body a rázem je z mnicha smrtonosná mašina.

Myslím, že mnich bude velmi oblíbená postava. Nebojím se říct, že ze čtyřech postav, které zatím známe je Monk postavou nejoriginálnější. I Vám se Monk líbí?

Jiné odkazy

Video ze hry (dlouhé 11 min)

Podobné příspěvky