Blizzard brání automatické přidělování atributů

Jedna z největších novinek, která se týká kustomizaci postavy je implementace automatického přidělování atributů (na styl WoW). Starý systém, kdy jste museli manuálně rozdělovat své body do jedné ze čtyř vlastností (STR/DEX/WIL/VIT) je pryč.

Po novém se body přidělují automaticky vždy, když hráč dosáhne nového levelu.

Jak se dalo čekat, změna vyvolala bouři emocí a žhavých diskuzí na battle.net fóru. Diskuze se dostala až do takového stádia, že musel zasahovat sám “hasič” Bashiok. Tady je jeho reakce:

Není pravda, že automatický systém je něco, co bychom implementovali jen z důvodu si ulehčení vybalancování hry.

Když by manuální systém přidělování bodů byl lepší, tak by jsme hru pro kolem něj vybalancovali. Ale není lepší. Hra potřebuje být báječná. Nechceme si ulehčovat práci, ba naopak. Některé věci vyžadují sisyfovské úsilí, ale udělají hru lepší. Proto jsme zavedli i tenhle systém.

Manuální přidělování bodů neznamená lepší nebo zajímavější kustomizaci oproti ostatním systémům. A věc se má tak, že s odstraněním starého systému máme víc možností udělat hru zajímavější.

A poslední věc, který se dotýká ideje “proč nemůžeme mít oba systémy naráz?”. Jednoduchá odpověď je ta, že udržovat paralelní věci, které se navzájem bijí není čisté a zábavné řešení. Třeba ale zdůraznit: jsme za kustomizaci,  ve hře bude řada věcí které se dá ovlivnit hráčem, ale ruční alokování k tomu moc nepřispívá.

Abych řekl pravdu, tady se musím zastat Blizzardu. Každý, kdo hral D2 ví, že přidělování bodů spočívalo jenom ve zvýšení STR a DEX na minimální potřebnou úroveň abychom mohli nosit určité zbraně a věci a zůstatek se hodil do VIT. A to, jak sami uznáte, k variabilitě hry vůbec nepřidává.

Zdroj: hellforge.gameriot.com

Podobné příspěvky

  • BlizzCast 8 – 1. část (1)

    Nový Blizzcast 8 přináší nové informace a připravované novinky o WoW, Starcraft II a Diablo 3 z díln

  • Havok engine ve strojovně Diablo 3 (0)

    Asi každému čtenáři je známo, že Blizzard zakomponoval do Diablo 3 nový fyzikální engine Havok Physi

  • Změny na Battle.netu (0)

    Správa z července 2010 Blizzard se vytasil s nečekaným tahem a to takovým že již brzy bude požadovat

  • Health a Mana Orby (3)

    Systém health a mana orbů (také nazývaný “globe”) je novinkou v Diablo 3. Nahrazuje se tím klasický

  • Vývojáři testují Multiplayer (0)

    Správa z července 2010 Podle informací to zatím vypadá, že ideální počet hráčů pro multiplayer budou